Kolejne testy Singla na miasto... | Księgowy

Kolejne testy Singla na miasto... || 2.00km

Niedziela, 22 stycznia 2012 · Komcie(1)

Dziś testowania singla. Założyłem łańcuch na biegu nr 4 (był na biegu nr 3), skracając go o jedno ogniwko i usuwając spinkę. Okazało się, że było to dobre posunięcie.

Po pierwsze, zasięg łańcucha może obsługiwać 2 biegi nr 4 i nr 5. Oba na tej samej długości łańcucha, bez potrzeby zmieniania jego długości rozkuwakiem. Zmiana biegów może byc tylko poprzez odsuwanie koła lub jego przysuwanie. Co powiedzmy jest mniej kłopotliwe na trasie, niż skracanie i wydłużanie łańcucha. O ile skrócić jeszcze o 1 ogienek można, o tyle wkuć potem spowrotem to jedno "źdźbło" to już majstersztyk!

Dziś pod wieczór pojechałem więc na rower i po testach prędkościowych zauważyłem, że na x 4, jadę około 17/18 km/h, czyli nadal za wolno jak na trasę, ale w sumie w sam raz do jazdy w mieście. Na x5, jedzie się już te 19x20 ale ze startem np pod górkę czy ze świateł, wooolnooo pedały ruszają. Puki co zostaje na x4, bo zmiana na x5 wiąże się z ponowną regulacją hamulców (nie chce mi się dziś jeszcze przy tym grzebać:P), ale prawdopodobnie przy suchej jezdni i do jazdy asfaltowej będę jednak skłaniał się ku x5.

Jako, że to singiel, nie mogę mieć wszystkiego, stąd te testy i przymiarki. Mam kilka biegów na tyle, więc mogę wybierać jak głupi w tych zmianach, potem chciałbym już trwać w miarę przy jednym przełożeniu, aby więc dobrze działało i dobrze kręciło udo i noga, są te wszystkie przymiarki i sprawdzenia.

Ja zaczynałem w singlu od 48/18. Z czasem jak się rozjeździłem doszedłem z przodu do 53, ale rama kolarki na to pozwala. Tyłu nie ruszałem. Pierwszy monet ruszenia bywa trudny, ale już za chwilę się jedzie :-)
I jeszcze się mi przypomniało z moich zmagań z singlem: Jeśli stosujesz zwykłą kasetę, to warto pilnować linii łańcucha. W przypadku, gdy będzie luźniejszy może chcieć spaść na inny tryb, a utrzymanie go cały czas w dużym napięciu też może być trudne, o ile się nie ma haków w ramie ustawionych do tyłu. Ja w każdym razie wsadziłem w końcu specjalny tryb do singla z większymi zębami, co zakończyło sprawę, nawet jeśli łańcuch nie jest ustawiony idealnie w linii prostej.

oelka 19:10 piątek, 27 stycznia 2012
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ajaje