Duet z dni dwóch || 60.00km
zużyta do granic obręcz, rozwarstwia się od wypychającego ją rantu opony.
W sklepie cichnie... jest czas na przygotowania do MPP. Koła są już przeplecione na nowych obręczach i rower jest przygotowany na trasę 930km. To czy ja jestem do takiej trasy przygotowany to całkiem inna kwestia Pytaliście, po czym poznać czy obręcz jest zużyta. Otóż obręcz zużywa się od hamowania przy hamulcach obręczowych. Klocki ścierają warstwę aluminium z obręczy i ścianka boczna robi się cieńsza. Podczas jazdy przy dużym ciśnieniu (ja pompuje do kół ponad 5 ATM) obręcz może się wypaczyć i zablokować o klocki hamulcowe, lub zwyczajnie rozpaść. Sta profilakctycznie wymieniłem obręcze, któe były jeszcze od czasu pierwszego roweru kross Vento z chyba 2013 roku. .
CO do obręczy, zamówiłem dokładnie te same. Nie miałem do nich zastrzeżeń. I zachowałem te same szprychy przy przeplataniu koła. Tu kilka słów dla osób, któe chcą zaoszczędzić parę złotych. Gdy zużyje wam się obręcz i zamawiacie taką samą (lub o tych samych parametrach (głównie chdozi tu o stożek obręczy) można w bardoz łatwy sposób przepleść koło. Usługa przeplotu w serwisie to najczęściej koszt 50zł, samo centrowanie zaś to 20zł-30zł. Przeplatanie samodzielne, to oszczędność.
Oto kilka "rad" jak ja to zrobiłem:
1. Łapiemy nową i starą obręcz zipem z dwóch stron. Musimy je ustawić tak, aby otwór na wentyl i otwory szprych były równe. Zwróćcie uwagę, że w obręczach otwory na szprychy, są raz z jednej raz z drugiej strony. Bardzo rzadko otowory na szprychy są po środku obręczy. Ustawcie więc tak obie "rawki" aby te odchylenia odpowiadały stronom lewej i prawej szprych.
2. Przy użycia klucza do szprych poluzowujemy każdą szprychę o jeden obrót idąc w lewą lub prawą stronę od otworu na wentyl. Wtedy łatwiej jest zobaczyć, czy zrobiliśmy poluzowanie na pełnym obwodzie.
Na zdjęciu nowa obręcz jest na dole. Widać, że zostały mi dwie ostatnie do przełożenia.
3. Gdy nyple są już luźne zaczynamy przekładanie szprych. Wyjmujemy nype z e starej szprychy i wkładamy go w nową i bez zmieniania pozycji i krzyżowania szprychy wkładamy ją w otwór na nowej obręczy.
Na sam koniec, możecie pobawić się w centrowanie. Ja jednak zalecam oddanie koła do centrowania serwisantowi, który wie jak to zrobić. To nie tylko kwestia równego ustawienia koła na boki, ale również ustawienia aby nie było "góra-dół" oraz, co najważniejsze, równego naciągu wszystkich szprych, aby z czasem nie pękały ze zmęczenia!
Ja jeszcze uczę się zaplatania koła i jego centrowania od zaplotu do gotowego koła. Wszystko to kwestia wprawy, ale swoje koła oddałem do centrowania Kamilowi, który sprawi, że moje koła na MPP będą solidne i nie przyniesie mi to niespodzianek.
Przygotowania do Startu, to także dylematy, co zabrać, jak się spakować i czego NIE ZABRAĆ. Gdy wrześniowe słońce da pola ciemnej wrześniowej nocy, temperatury w górach mogą być niskie. Pakowanie przyniosło wydajne fekty. W sumie moja sakwa waży z ubraniami 3.2kg. DO tego dojdzie zestaw noclegowy i troszkę leketorniki, więc pewnie całość bagażu nie przekroczy 6-7kg (napoje w bidonach itp).
Wezmę aparat mały, to zrobię fotek sporo. Mam nadzieje, że jak dojadę to uda mi się zaprezentować wam relację końcową pełną zdjęć. Chcę pojechać turystycznie i krajobrazowo! Dużo sił potrzeba a ja mam tylko zapał:) Jak to się skończy - zobaczymy!
Zestaw naprawczy,
Łatki? Nieeeeee
Pojemniczek na baterie...
:D
Do usłyszenia czytelnicy!
Pozdrawiam
Księgowy
Organizator:
Legionowska Katorga,
Castle Ultra Race ,
Tour De Zalew